SMALL TALK er en KUNST

SMALL TALK er en KUNSTI dag kommunikation er nøglen til alt! Efter gode kommunikationsevner hjælpe dig ud på mange måder, såsom når du håber at imponere nogen som i en date . Eller endda en arbejdsgiver. Du kan også lade en ny kollega føler velkommen på hans nye selskab eller et nyt familiemedlem på et komsammen . Gode ​​kommunikationsevner vil også hjælpe i situationer som at præsentere dig selv til folk, der ikke er klar over dig . Da de aldrig har endda været bekendt med dig, før det er vigtigt at gøre et godt første indtryk om dig ! Du vil aldrig få en chance for at gøre et godt første indtryk.
Professionelt , kunne man tro, at du kan have alle de væsentlige specialiserede kompetencer , den nødvendige ekspertise, kapacitet, og den erfaring , der virkelig kan vise, at du er værdig til at næste forfremmelse, men hvis du ikke har fået kommunikationen evne til at bakke det op, kan du undlader at nagle en chance for at opbygge din karriere og for at forbedre dig selv . Det er vigtigt at være i stand til at have de kommunikative færdigheder til at kommunikere med alle, der vil påvirke dine fremskridt i din karriere. Du kan ikke bare og lydløst tøffer væk med dit arbejde uden at være åben for muligheder for at opnå nogen form for udvikling i din karriere. Du kan faktisk gøre en forskel med gode kommunikationsevner.
Så lad os sige , at du søger efter nogle job eller håber at få en lønforhøjelse eller på udkig efter en forfremmelse fra din nuværende chef, vil du uden tvivl nødt til at udøve gode kommunikationsevner som for eksempel, at evnen tale ordentligt med et bredt udvalg af mennesker på samme tid bevare en god øjenkontakt , afslører en bred vifte af udtryk og tilpasse dit ordforråd til dine lyttere , lytte effektivt , fremrykning og præsentere dine tanker og forslag hensigtsmæssigt , skriver klart og hurtigt, mens at sikre, at der er få eller ingen fejl , klarer sig godt i et team , der har et behov for gode kommunikationsevner . En masse af disse er meget vigtige talenter , at arbejdsgiverne kigge efter. Som din profession vokser og gør fremskridt , betydningen af ​​kommunikationsfærdigheder stige sammen med det, evnen til at tale, er opmærksomme , spørgsmål, og skrive ned med klarhed og kortfattethed er afgørende for alle ledere og ledere .

Man har en stor samtale med small talk.

Kommunikation er en kunst, der kræver masser af praksis! Men det er faktisk ikke så svært som du måske tror : når to eller flere mennesker har noget til fælles, og føle sig godt tilpas i at tale med hinanden, vil en stor samtale starter !

Her er nogle skridt til at guide dig til at udvikle gode kommunikationsevner.
Find ud af et par ting om de enkelte du ønsker at snakke , hvis du kan , før du begynder en samtale. Du kan altid bruge Facebook, Twitter og andre websites for at finde mine oplysninger om den person , du ønsker at tale med . Det er fint, så længe du er forsigtig nok til ikke at løbe ind i en stalker – eller slå i én! Det er altid bedst at sparke fra en chat med nogle fascinerende oplysninger , der ikke er for personlige. Derefter kan du starte en samtale like-
• Jeg gik gennem skolens hjemmeside og bemærket, at du var ansvarlig for et vigtigt projekt . Hvordan går det?
• Er det rigtigt, at du gik på en tur til Hawaii? Hvordan var det?
• Hvad synes du om vores matematik quiz vi havde sidste fredag ​​?
Og hvis du møder den person igen , kan du spørge om noget om dem, der giver den idé, at du lyttede forrige gang, du talte . Det tager presset og tyngde off dig at gøre det taler og viser, at du er en meget tankevækkende og venlige person. Du kan spørge laid -back spørgsmål som ” hvordan at dans lektion hen? ” Eller “Har du gøre op dit sind for at holde hjemløse kat du fandt ? ” . Overførsel punktet opmærksomhed på den ven , kan også lade dig falde til ro, slappe af og lytte til dem , som giver dig følger op mere naturligt.

Tal om et emne, der er fælles for både dig.
Ligesom mad, en bestemt begivenhed , som en af ​​jer fejrede for nylig , vejret … men forbliver på den optimistiske side! Medmindre du kan være meget sjovt , den første gang du komme i kontakt med en person ikke er et godt tidspunkt til at klage eller klynke over noget , fordi det kan give et negativt indtryk om dig .

Stil spørgsmål uden cross- undersøge person. Mange store samtaler starter med spørgsmål, men den person, du har en diskussion med skal ikke føle , som om han er ved at blive afhørt på en politistation eller af medierne ! Intet er værre end at føle sig som du modtager den tredje grad. Bede en masse spørgsmål vil kun gøre den anden person føler sig akavet og urolig , og som vil tvinge ham til at finde en vej ud af samtalen .

Lyt mere og tale mindre ! Taler er ikke den eneste nøgle til kunstfærdige samtale – lytning er en også. Undgå konversations narcissisme . Spørg nogle interessante og tankevækkende spørgsmål fra den person, du taler med . Folk er meget ivrige efter at tale om sig selv. Må ikke bede en person, hvad han gør, og lade det blive ved det. Spørg dem om den sværeste del af deres job , eller spørge, hvordan fremtiden for deres karriere ser ud.

Selv hvis du ikke er interesseret , eller har meget lidt interesse i, hvad den anden person har at sige , handle oprigtigt interesseret ved at fokusere på , hvem der taler . De bedste måder at gøre det til at ligne du virkelig er interesseret , er at holde øjenkontakt , mens nikke og lejlighedsvis indskyde ” uh- huhs ” og ” HMMs ” på passende tidspunkter , uden at lade den anden person føler sig fornærmet. Gøre den person føler at du pleje. Du kan konvertere en helt fremmed person ind i en ven bare ved at gøre ham til at føle som om du interesserer dig for , hvad han har at sige, og hans tro er af betydning for dig.

Spørg nogle åbne spørgsmål, som ikke kan blive besvaret med et enkelt ord. Såsom ” Hvad holder du arbejder sidst?” Det er meget godt at bruge denne form for spørgsmål for at undgå at gøre en person føler sig fornærmet , hvis du har en diskussion med en person, der ikke har et kontor job. Det er også nyttigt, fordi det giver folk mulighed for at vælge deres omdrejningspunkt såsom arbejde , frivillige ting , familie, hobby osv.
Tænk før du taler. De fleste af de mund- i -mund øjeblikke finde sted på grund af at tale uden at tænke. Det ville have gjort din ven føler sig ubehageligt og fornærmet. Så for at undgå en sådan lovovertrædelse , ikke bare fyre væk med udsagn , der kan være krænkende. For eksempel , uden at sige “Statsministeren  er helt klart en idiot , hva ‘? ” Spørg ” Hvad synes du om statsministeren? ”

Tag din tur. En samtale er som et gruppeprojekt , med hver enkelt vævning små bidder af information her og der. Det er ikke godt at monopolisere en gruppe samtale. Hvis du observere, at du har været den eneste, der gjorde alle de taler i et par minutter uden nogen form for spørgsmål eller kommentarer , eller hvis du modtager ingen livstegn fra andre mennesker , så er du sandsynligvis har monopoliseret samtalen. Den bedste løsning i denne slags situation er at lade en anden i gruppen at overtage samtalen.

Være sjovt . Dette betyder ikke, at du er nødt til at gøre en fjollet dans eller udføre en klovne handling eller noget, men bare slynge i nogle vittigheder i midt i en samtale og fortælle dem en sjov historie til at bryde isen. Du vil blive overrasket over, hvor dele noget morsomt vil få andre til at åbne op. Alle elsker at udtrykke morskab og griner gøre andre føler indhold og afslappet med alle i gruppen . Dette er en behagelig måde at gøre disse spændte folk mindre byrdefuld og få dem til at tale .

Må ikke tale med kun én person , når samtale i en gruppe – det vil efterlade de andre personer i gruppen hængende , og de vil føle sig akavet at blot bo der og gøre eller tale om ingenting. Dette er dybest set ikke et spørgsmål om , hvem du taler med -Du kan også utilsigtet is mennesker ud ved at vælge en bestemt type emne, som de måske ikke har nogen interesse eller bevidsthed. Så det er bedre at opdrage emner, hvor alle kan deltage i.

Det fremgår meget tydeligt , men udtrykker menneskelige følelser er nøglen til en stor samtale . Har nogen får en lønforhøjelse ? Lov glad og munter for dem! Er det første gang , du se dem i uger? Lov ophidset og glad for at se dem! Vidste du spise noget lækkert – som en ny chokoladekage ? derefter udtrykke det ud! Illustrere, hvor fantastisk det er , og hvordan det gør du føler . Meget ofte svage conversationalists finder det meget udfordrende at udtrykke deres følelser og følelser. Hvis nogen køber en gave til dig , er det ikke nok bare at sige “Tak” – udtrykke din taknemmelighed non- verbalt så godt, som at få dem noget eller gøre noget for dem at gøre dem til at føle som om du sætter pris på dem . Samtaler ikke vare længe , uden de menneskelige elementer: de vil visne og dø .

Del ikke for meget af personlige oplysninger med en totalt fremmed . Vi har alle mødt en person, der udgyder hans / hendes livshistorie , så snart du mødes med ham / hende. Inden for et par minutter, vil du få at vide, hvorfor deres partner dumpet dem , hvordan bekymret for, at personen om er ved at miste deres hår, eller hvorfor han vil aldrig blive forfremmet på arbejdet eller få værdsat af sin overordnede. Denne type adfærd lyder som desperation , og det vil gøre folk komme væk fra denne person hurtigere end vand på en gås hind ! Du er nødt til at udvikle en lille hemmelighed om dig selv , som ville efterlade folk fascineret og gøre dem ønsker at vide mere. På samme tid, bør du give respekt for andres privatliv . At holde sig væk fra utilsigtet rører på et følsomt sted , den bedste måde er at tilbyde information om dig selv ligner den type oplysninger, du ønsker at vide om den person, du taler med i stedet for at spørge denne person om det blankt. Hvis denne person er komfortabel med at tale om det, så vil han typisk tilbyde sin egen erfaring til gengæld. Hvis han føles ubehageligt om det, så muligheden for at skifte emne er åbent.

Approach den person, du ønsker at tale til med selvtillid. Self- assuredness tendens til at smitte af på folk! Din energi og entusiasme bliver smittefarlige , og det vil gøre alle i samtalen føler sig trygge og tillidsfulde . Tillid er også en nøgle til en god samtale . Altid forsøge at betale den anden person med en beundrende kommentar . For eksempel en sætning som “Jeg kan lide din kjole ” kunne lede vejen til en diskussion over butikker, designere eller alt andet, som du kan visualisere om dette emne. Holdes væk fra dvæle ved en monoton samtale. Nogle gange er den anden person er et sidespor eller de simpelthen havde en dårlig dag. Hvis en person ikke er den slags person, som du kan have en venlig snak med, så simpelthen bare bevæge sig væk til en anden person, der vil sætte pris på din indsats.

Hvad du siger, er ikke en af ​​de vigtigste ting i en samtale , men snarere hvordan du siger det . En tilpasning i disse vaner kan gøre en stor ændring siden kropssprog og stemme er en afgørende del af kommunikationen. Du bør holde dette i tankerne, også.
• Sæt farten ned, fordi når du bliver begejstret over noget, er det meget nemt at begynde at tale for hurtigt. Prøv at sætte tempoet ned. Det vil gøre det lettere for folk til at være opmærksomme og for dig at faktisk gøre dem til at forstå , hvad du taler om.
• Må ikke være bange for at tale så højt som du har brug for for folk at høre dig. Og ikke mumle – tale tydeligt.
• Tal med følelser. Ingen vil nogensinde lytte til meget længe, ​​hvis du taler i en monoton drone . Lad dine følelser blive udsat i din stemme .
• Tilføjelse af en lille pause mellem sætninger skaber en smule spænding og forventning. Folk vil begynde at lytte mere opmærksomt til , hvad du siger .
• Undgå uenigheder og at skulle være korrekt om hvert emne , du taler om . Ofte en samtale er egentlig ikke en debat. Det er en mere i en strategi for at holde en god stemning i gang. Ingen vil være alt, forbløffet , hvis du lykkes i enhver samtale. I stedet bare læne sig tilbage , tage det roligt og være til hjælp for at holde de gode følelser i gang.

Og endelig , værdien og betydningen af en god finale er ekstremt høj. Den elegante afgang er hvad de fleste gør folk gode til small talk . Måske hvad du er utilfreds med, er ikke samtalen i sig selv , men den måde det falder fra hinanden nær den sidste del . Eller den måde, du har forsøgt at holde taler , når det var indlysende den anden person ville afslutte det, eller den anden vej rundt.