Hold op med det!” Det er ofte de ord du ønsker at sige uanset hvornår du høre dit vækkeur ringe. Det får dig til at dække dine øre for ikke at forstyrre dig i din søde søvn. Men det er ikke kun dit vækkeur der forstyrre dig og åbner dine øjne. Der er mange faktorer som forhindre dig i at fortsætte med at sove; Din mors stemme som ikke vil stoppe med at kalde på dig før du står ud af sengen, hundene som bare bliver ved med at gø, lyden af biler udenfor, lyden af mennesker omkring dig som er ved at gøre sig klar til dagen og solen som skinner ind ad vinduet på dit ansigt. Hvorfor kan de ikke bare lade dig være i fred? Hvorfor skal alle vågne tidligt op for at påbegynde deres dag? Hvorfor kan de ikke flytte det er par timer tættere på frokost så du kan få en lang søvn? Dette kan ikke ændres, livet starter tidligt om morgenen hele verden over.

Disse spørgsmål er som bier som bliver ved med at summe inde i dit sind hver gang du vågner op. De spørgsmål bliver ikke givet af normale mennesker fordi vi ved at alle skal vække op om morgenen. Det er en normal aktivitet. Men for nogle mennesker der føler at de får deres søvn berøvet bliver ofte irritable. Hvis vi prøver at tænke over det, har du det svært med at sove er det ikke normalt fordi man som menneske har behov for at vågne op om morgenen og føle sig frisk og udhvilet. Hvis du ikke føler dig frisk efter en lang søvn er det ok, men det må ikke være hver gang du vågner. Men hvis det allerede er et problem for dig at vågne op om morgenen frisk og vel udhvilet er der normal et større problem der har årsagen. Der er kun 2 grunde til at en person kan opleve dette. Det kan enten være på grund af et fysisk eller psykologisk problem. Fysiske problemer inkludere grunde så som du sover et fremmed sted eller i nye omgivelser, din seng er ny og du føler dig ikke komfortabel i den, du kan ikke lide lyset bliver slukket, nogle snorker højt eller menneskerne omkring dig larmer. Men disse situationer kan forholdsvis nemt løses. Hvad der er sværest at tjekke er de psykologiske problemer. Sommetider er det som reducere kvaliteten af søvn; stress, bekymringer og andre daglige problemer som økonomi. Alt undtagen sygdom som forhindre dig i at få din søvn. Disse problemer er medvirkende til at du ikke får nok timers søvn, og uanset hvad deres årsag kan være vil resultatet være det samme; “du er ikke klar til at starte din dag”. Du har ikke modet til at starte en ny dag, arbejde eller være social, du finder det svært at have fysisk koordination.

Vi tænker måske at det bare er et normalt problem. Men hvis dette fortsætte vil ikke kun dit helbred blive påvirket men også dit forhold til dine forældre, søskende, familie, kollegaer, klassekammerater og selv dine venner blive dårligere på grund af din manglende søvn fordi du ofte vil have et dårligt temperament. Din manglende søvn vil også påvirke dit arbejde. Men i dag har det ikke den store påvirkning mere fordi forskning har fundet en løsning på dette problem. Der er nu en fælles metode som allerede er bevidst, denne process hedder hypnose. Det er en process som vil hjælpe dig med at behandle dine søvnproblemer. Dette er ikke kun gjort en men flere gange om dagen. Vi skal altid huske at når man arbejder med hypnose er det kun muligt at opnå succes hvis den medvirkende ønsker at blive hypnotiseret og tror på at det vil hjælpe. Det er en simpel process hvor du ved hvor du er og hvad der foregår omkring dig. Når du gennemgår processen er du i et stadie af afslappelse. Det betyder at du er i et positivt stadie hvor du kan tænke mere klart og nemmere bliver klar over svarene til spørgsmålene omkring dit problem. Under dette stadie er din underbevidsthed åben og kan modtage positive kommentarer som vil hjælpe dig med at få en bedre søvn. Det er også tiden hvor din underbevidsthed er villig til at frigive og slette negative følelser som har en sammenhæng med dit søvnproblem.

Når du ved at hypnose kan hjælpe dig med dit søvnproblem, kan du nu sove og have behagelige drømme. Du kan altid vågne op, føle dig frisk og veloplagt. Bare forstil dig hvordan det føles at ligge i din seng og nemt falde i søvn lige så snart dit hoved røre ved hovedpuden. Det kan være så afslappende og du kan endda ændre din livsstil til at blive mere fornøjelig og produktiv.